Handelsbetingelser

Bestilling

På Gardinshoppen.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Gardinshoppen.dk indgås aftaler på følgende sprog:

- Dansk

Hvis du ønsker at se tidligere ordre foretaget på Gardinshoppen.dk kan du logge ind på “Min side” i topmenuen. Dit log ind er din e-mailadresse og det kodeord du valgte da du handlede første gang.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på Gardinshoppen.dk skal du igennem 5 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  4. Godkend vores forretningsbetingelser.
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Betaling

På Gardinshoppen.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Klarna
  • MasterCard
  • Meastro
  • V PAY
  • China UnionPay
  • American Express

Betaling med Klarna

Vælger du at betale med Klarna kan du vælge mellem Betal om 30 dage eller Del i 3

Du kan på vores side om Klarna blive klogere på hvem Klarna er. Du kan læse mere om levering og returnering her.

Klarna privatlivspolitik og datapolitik.

Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på Gardinshoppen.dk

Da alle vores produkter er specialfremstillet efter kundens individuelle ønsker og mål, betragtes ordrer som endelige ved bestilling. Betalingen for din ordre hæves derfor med det samme fra dit kort. Der vil aldrig blive trukket et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fragt

På Gardinshoppen.dk kan der betales med:

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten er en fast pris inden for Danmarks grænser.

Fragten begynder fra 49 kr.

Derudover lægges der 20 kr til for hvert gardin for at kompensere den ekstra vægt.

Er din vare fragtskadet, skal du inden for 4 dage anmelde det til os på mail eller telefon. Vi vil derefter kontakte fragtfirmaet og søge om erstatning.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark med PostNord eller GLS.
Den forventede leveringstid er normalt 2-3 uger efter bestilling. Bemærk venligst, at ordrer placeret i perioden fra den 14. januar til den 7. februar vil have en længere leveringstid på 4-5 uger.

Børn og unge (personer under 18 år)

Aftaler på Gardinshoppen.dk kan alene indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

Opmålning

Opmålingen er på kundens ansvar og det er vigtigt at følge vores guide til opmålning. Producenten har ret til en fejlmargin på 5 mm. Hvis det er nødvendigt at lave fratræk at følge vores guide præcist. Producentens fejlmargin på 5 mm er indregnet i fratrækket sådan at der vil være plads til gardinet i vinduet.

Fortrydelsesret

De varer du køber på Gardinshoppen.dk er tilpassede varer. Det betyder at varen produceres efter dine ønsker. Sædvanligvis er der ikke nogen fortrydelsesret. Sådan er det ikke hos Gardinshoppen.dk. Vi ønsker du skal være 100% tilfreds. Det er derfor muligt at fortryde dit køb, hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten eller farven. Du skal blot tilkøbe vores totalgaranti for at få mulighed for at fortryde dit køb. Du skal henvende dig til os senest 30 dage efter at du har modtaget varerne, for at gøre brug af vores totalgaranti.

Hvis du har fortrudt dit køb inden du har modtaget varen, vil vi bede dig hurtigst muligt kontakte Gardinshoppen.dk der vil forsøge at stoppe produktionen.

Priser

Vores priser er som udgangspunkt faste hele året men det kan være at vi kører kampagner. Det kunne være Black Friday. Rabat gælder kun denne dag, da rabatten sker i samarbejde med leverandører denne dag. Vi har derfor ikke mulighed for at give denne rabat hvis du har lagt ordre men ikke fået ordren leveret. Vi har nok markeds lavest priser hele året og vi giver 3 års garanti.

Farveprøver

Vi afsender 5 farveprøver gratis. Ønsker du flere prøver sender du en mail til kundeservice@gardinshoppen.dk hvorefter vi prøver at efterkomme dine ønsker.

Reklamationsret

Når du handler på Gardinshoppen.dk har du selvfølgelig 36 måneders garanti. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du sender mail til kundeservice@gardinshoppen.dk med følgende information

  1. Ordrenummer (du kan med fordel svarer tilbage på din ordrebekræftelse)
  2. Dokumenter hvilket gardin du har udfordringer med (størrelse, farve og evt. betjeningsside)
  3. Beskrivelse af fejlen
  4. Send billeder af gardin i fuld størrelse samt nærbillede eller ultrakort video som dokumentere fejlen.

God og præcis dokumention gør reklamationsarbejdet mere effektivt og det giver dig i sidste ende hurtigere reklamationstid. Ofte kan reklamationer håndteres via mail uden at skulle bruge tid på at sende varer retur hvor man står uden gardin. Vi prøver at håndtere reklamtioner let uden for megen skriveri frem og tilbage. Her har vi brug for din hjælp med de fire overstående punkter.

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

ent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookie kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

På Gardinshoppen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

Logstatistik

Logstatistik bruges på Gardinshoppen.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På Gardinshoppen.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Dine personlige oplysninger

Logstatistik bruges på Gardinshoppen.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

For at du kan indgå en online aftale med Gardinshoppen.dk må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  1. Navn
  2. Adresse
  3. Telefonnummer
  4. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Luxsun Nordic AS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren, bogholder og daglig leder for Luxsun I/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Gardinshoppen.dk er Mads-Ole Pedersen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Gardinshoppen.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Gardinshoppen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Mads-Ole Pedersen via e-mail: mop@gardinshoppen.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@gardinshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her.

Ophavsret

Fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne hjemmeside, tilhører Gardinshoppen.dk og er beskyttet af de ophavsretlige regler og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden GardinShoppens skriftlige tilladelse. Gardinshoppen.dk giver ingen personlige data eller andre informationer indtastet på denne hjemmeside videre til tredjepart (f.eks. direct marketingsfirmaer o.l.). De indtastede oplysninger bliver brugt udelukkende til servicering af køber, når køber handler hos os.

Forbehold

Der tages forbehold for udgåede varer, tastefejl og prisændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår.

Hvis en reklamation bliver godkendt efter en længere periode og der er købt flere gardiner i samme farve kan det derfor forventes farveforskel mellem de gamle og det nye gardin. Alle gardinerne bliver ikke ombyttet men blot det ene hvor reklamationen er godkendt.

Luxsun Nordic ApS
Skelmarksvej 2-4
2605 Brøndby
Tlf.: +45 70 20 10 84

Copyright © 2024 - Gardinshoppen.dk